Механізм газорозподілу ЮМЗ
Механізм газорозподілу трактора ЮМЗ верхньоклапанний з розподільним валом розташованим знизу.
Основним завданням механізму є своєчасний впуск у циліндри повітря і випуск з нього вихлопних газів. Розподільний вал є трьох опорним штампованим з вуглецевої сталі марки 45. Робочі частини розподільчого валу проходять загартування струмами високої частоти. На передній частині розподільного валу розташована шестерня Д04-005-М. Обертання на вал надходить від шестерні колінвала через проміжну шестерню. Від переміщення по вертикалі тримає завзятий фланець. Між шестернею фланцем встановлені бронзове кільце, що грає роль затятого підшипника. Шестерні ГРМ трактора ЮМЗ косозубі.
- Шестірня приводу паливного насоса ЮМЗ Д-65 з втулкою ТВЧ-загартування Z = 56 Д04-С06 Д04-С061 800 ₴В наявності
Для правильної роботи механізму газорозподілу шестірні встановлюють за мітками.
Зуб шестерні колінчастого валу, на якому стоїть мітка «C», повинен розташовуватися між двома зубами проміжної шестерні з такими ж мітками.
У той же час зубці з мітками проміжної шестерні повинні входити в западини з мітками шестерня паливного насоса та шестерні розподільчого валу.
Декомпресійний механізм двигуна д-65 призначений для забезпечення ручного прокручування коленвала дизеля при різних регулюваннях.
Впускні та випускні клапани, виготовлені з хромонікелевих сплавів. Діаметр тарілок впускних клапанів більший за діаметр тарілок випускних клапанів.
В основі клапанів виконані циліндричні канавки, куди входять виступи сухарики клапанів, виготовлені з вуглецевої сталі.
При обертанні розподільчого валу кулачок піднімає штовхач вгору, тим самим рух через штангу коромисла передається на клапан, який відкривається, стискаючи при цьому пружина.
Коли верхня точка кулачка пройдено деталі клапанного механізму під дією пружини, повертається в попереднє положення і клапан закриваються.